حجت الاسلام آل ایوب گفت: امام رضا(ع) الگویی برای ماست و هرروز می توانیم از این شخصیت بزرگ درس بیاموزیم. آموزه های رضوی باید به شیوه به روز شده و متناسب با حال و هوای امروزی در زندگی ما تجلی پیدا کند.

 سیره رضوی باید در تمام فعالیت ها الگو باشد

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آل ایوب در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، درخصوص آسیب هایی که فعالیت در فضای مجازی به همراه دارد، عنوان کرد: یکی از فرمایشات امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی این است که از خود مراقبت کند تا شیطان نتواند براو غلبه نماید. متاسفانه امروزه می بینیم که قدرت شیطان بسیار قوی تر از قبل شده است. اکنون شیطان در زندگی ما نقش بسیار زیادی را ایفا می کند. دانسته یا نادانسته به راهی می رویم که حضور شیطان در آن راه بسیار پررنگ است. چه در رفتار و چه در گفتار و حتی در امور اجتماعی و اخلاقی خودمان متاسفانه مشاهده می شود که شیطان حضور پررنگی را ایفا می کند.

وی ادامه داد: این موضوع برای جامعه ای که خود را پیرو امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) می داند بسیار خطرناک است. امام رضا(ع) الگویی برای ماست و هرروز می توانیم از این شخصیت بزرگ درس بیاموزیم. آموزه های رضوی باید به شیوه به روز شده و متناسب با حال و هوای امروزی در زندگی ما تجلی پیدا کند.

این کارشناس مسایل دینی اظهار کرد: در این روزها و به دلیل انتشار  ویروس کرونا در جهان، به اجبار فعالیت مردم در فضای مجازی بیش از پیش شده است. بر ما که ادعای شیعه بودن و پیروی از اهل بیت(ع) را داریم لازم است تا خود را با سیره آن امامان تطبیق داده و در کارهای روزمره و بویژه فعالیت درفضای مجازی، توصیه ها و دستورات آنها را مدنظر قرار دهیم. در فضای مجازی نیز همانند فعالیت های روزمره نباید مرتکب حرام و یا دروغ و خیانت و... شویم. این نکاتی است که می توانیم از سیره امام رضا(ع) بیاموزیم. چرا که بهترین الگو برای رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه، امام رضا(ع) و دیگر خاندان عصمت و طهارت است.  

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد تصمیم دارند فعالیت خود را با آموزهای دینی تطبیق دهند اما قدرت ترک گناهان را ندارند و دراین خصوص چه اقدامی باید انجام دهند، ابراز داشت: درست است که اهل بیت(ع) درحقیقت نورهای الهی هستند اما فرمایشات و توصیه های آنها خارج از توان بشری نیست. درواقع آنها درحد توان پیروان خود، توصیه و فرمایش دارند. اگر به ائمه(ع) چنان معرفتی پیدا کنیم که باعث شود به فرمایشات آنها گردن نهیم، آنگاه بسیار راحت تر می توانیم، قدرت اجرای دستورات دینی را پیدا کنیم.

حجت الاسلام آل ایوب افزود: متاسفانه بعضی افراد با عدم معرفت کافی و ضعف اراده و نیز همراه شدن تنبلی و سستی، می خواهند به نتیجه مطلوب برسند اما باید گفت که با این شیوه به سرانجام خوبی نخواهند رسید. اهل بیت(ع) از پیروان خود می خواهند اراده ای قوی و مستحکم به همراه شادابی و نشاط داشته باشند. آن بزگواران از ما می خواهند که در زندگی به یک استقلال و خودکفایی برسیم. اینها مواردی نیست که بشر توانایی انجام آن را نداشته باشد.

مدیرکل پژوهش مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان ساخت: ملت ایران بارها ثابت کرده اند که هرزمانی که عزمی جزم و اراده مستحکم داشته ا ند، توانسته اند در برابر دشمنان و فشارهای بیگانگان پیروز از میدان خارج شوند. باید گفت که موضوعی وجود ندارد که انسان با اراده ای پولادین و عزمی جدی و صرف فعل خواستن نتواند آن را انجام دهد.

وی با اشاره به این موضوع که مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب می فرمایند از نکاتی که باید از امام راحل(ره) بیاموزیم امیدوار بودن به آینده و توجه داشتن به شعار ما می توانیم است، تصریح کرد: مستکبران همیشه در تلاش بوده اند که به کشورهای اسلامی و کشورهایی که به نوعی مستعمره بوده اند بقبولانند که شما توانایی انجام کار را ندارید. ما نباید عدم توانایی را باور کرده و به خود تلقین نماییم. همیشه با عزم و جزم جدی و و اراده ای قوی می توانیم به قله های سعادت دست یافته و موجبات رشد و کمال در تمام زمینه ها را فراهم آوریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.